خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمود اوژلنده
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
يكشنبه 08 خرداد 1390 ساعت 08:47

بسم رب الشهداء والصدیقین

 

محمود اوژلنده فرزند احمد در تاریخ 1340 در روستای امیرکیاسر از توابع بندرکیاشهر به دنیا آمد.

محمود دومین فرزند و تنها فرزند پسر خانواده بود و تا پایان مقطع راهنمایی در بندرکیاشهر تحصیل نمود.پس از آن،از راه بنایی و دست فروشی تلاش می کرد تا قسمتی از هزینه های زندگی خانواده را تامین نماید.

از آنجا که پدر محمود پس از حادثه ای برای مدت 2سال خانه نشین شده بود بنابراین محمود باید وظیفه سنگین تامین هزینه های زندگی را با کار بیشتر بردوش می کشید.

محمود بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و همین اخلاقش او را محبوب دل تمام اهالی محل کرده بود.به پدر و مادر خود بسیار احترام می گذاشت.اهل نماز و روزه بود و زیاد به مسجد می رفت.همیشه قرآن کوچکی در جیب داشت.

محمود برای گذراندن دوره سربازی به گیلانغرب اعزام و جزو نیروهای تیپ 58مستقل تکاور ذوالفقار شد و هماجا به صورت داوطلبانه برای رفتن به خط مقدم نام نویسی کرد که جزو نیروهای احتیاط قرار گرفت.

پس از 9 ماه با مرخصی ده روزه به زادگاهش بازگشت.دایم اخبار جنگ را پیگیری می کرد و همچون اسپند روی آتش آرام و قرار نداشت . 

بالاخره تنها پس از 3روز مرخصی دوباره عازم منطقه شد و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد که سرانجام محمود اوژلنده در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال 61 ندای حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

امید آن داشته که بتوانم وجبی از خاک میهن اسلامیمان را از کفار پس بگیرم و به این آرزو رسیدم و توانستم با قطره خون خود درخت این انقلاب را بارور کنم و در این راه پیروز شوم از خدای بزرگ می خواهم که گناهان مرا ببخشد.

از پدر و مادر و عموی عزیزم و تمام فامیل می خواهم که برای من گریه نکنید چون من با خلوص نیت و با احساس پاک از این دنیای مادی می روم.

از روحانیت جدا نشوید و امام را فراموش نکنید؛جدا شدن از روحانیت همان به شرق و غرب پیوستن همان.

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:05