خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد علي صديق نژاد
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
جمعه 27 خرداد 1390 ساعت 16:40

 بسم رب الشهداء والصدیقین

 

 

 

 

 

علي صديق نژاد فرزند مهدی در دهم خردادماه سال 1339 در شهر تنكابن در خانواده اي مذهبي به دنیا آمد.

 

پدرش کارمند شیلات بود و علی دوران ابتدائي را تا كلاس چهارم در شهر چمخاله تحصیل نمود و سپس همراه خانواده براي ادامه تحصيل به تنكابن رفت . و دروره  راهنمائي  را نیز در بندركياشهر گذراند.

 

علی  رشته رياضي فيزيك  را در مقطع دبیرستان انتخاب نمود و از آنجايي كه این رشته در آن زمان هنوز در بندركياشهر تدریس نمی شد او براي ادامه تحصیل به مدت يك سال نزد برادرش در بندرانزلي رفت تا آنجا درس بخواند و پس از يك سال که امکان ادامه تحصیل در بندرکیاشهر فراهم شد به  این شهر باز گشت و دوسال آخر دوره متوسطه را در مدرسه شهيد بهشتي واقع در ميدان فرهنگ به اتمام رساند .

 

پس از پايان دوره متوسطه در دانشگاه صنعتي اصفهان در رشته متالوژي قبول شد . از آنجايي كه علی بسيار باهوش و با استعداد بود دوره ليسانس را زودتر از هم دانشگاهي هاي خود به اتمام رساند و در دوران دانشجوئي به همراه تحصيل كار هم مي كرد . 

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی به همراه شهيد مهدي اسماعيليان فعالیت های گسترده ای انجام داد و نقش موثری در مبارزات  به عهده داشت.

پس از اعزام به خدمت سربازي  دوره آموزشي خود را شيراز به مدت شش ماه  گذراند و بعد از آن وارد ارتش در كرمانشاه شد و در چند عملیات نیز شرکت کرد.

 

سرانجام علی صدیق نژاد در مرداد ماه سال 67 و در عمليات مرصاد که منافقین آن را فروغ جاویدان نامگذاری کرده بودند در درگیری با نیروهای آنها به درجه بلند شهادت رسيد و بر صدق وعده های خداوند شهادت داد.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:15