خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمدرضا مرادپور
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 10:24

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 alt

محمدرضا مرادپور فرزند یوسف در تاریخ ششم بهمن ماه سال 1347 هجری شمسی در بندرکیاشهر به دنیا آمد.

رضا سومین فرزند خانواده بود و در پنج ماهگی از داشتن نعمت پدر محروم شد .

موذن و مکبر مسجد بود جوانی آرام و متین بود نماز و روزه اش هیچ گاه فراموش نمی شد و به گواهی مادر بزرگوارش اگر در هنگام بازی فوتبال صدای اذان را می شنید بلافاصله بازی را رها میکرد و به سوی مسجد می رفت .

امام جمعه فقید بندرکیاشهر حجت الاسلام اسماعیلیان مرشد و راهنمای او در زندگی بود. خوشرو و خوش برخورد بود و به همه احترام می گذاشت.به ویژه برای مادرش احترام خاصی قایل بود و همیشه تلاش می کرد تا او را راضی نگه دارد.

تحصیلات خود را تا مقطع اول دبیرستان ادامه داد  و  هنوز پانزده سالش نشده بود  که برای اعزام به جبهه نام نویسی کرد و پس از گذراندن یک دوره آموزشی سه ماهه ، به غرب کشور اعزام شد.

در طول حضورش در جبهه یکبار از ناحیه پشت سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت که علیرغم میل باطنی و با اکراه مدت کوتاهی را برای استراحت و درمان به خانه بازگشت.

هرگز از سختی های جبهه گله ای نکرد و کلامی به زبان نیاورد. جبهه بسیار در روحیات او تاثیرات مثبتی ایجاد کرده بود و از او مردی شجاع و بی پروا ساخته بود.

سر انجام رضا مرادپور  در منطقه  جوانرود استان کرمانشاه شربت شیرین شهادت نوشید و به علم الیقین دست یافت.

پیکر پاک  شهید رضاپور پس از 17 سال چشم انتظاری مادرش به زادگاهش بازگشت و بر روی دستان امت شهید پرور بندرکیاشهر تشییع شد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

 

 

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 04 مهر 1390 ساعت 12:09