خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
مناسبت ها


شفيعه
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
سایر بخش ها - مناسبت ها
نوشته شده توسط تفحص بندرانزلي   

alt

 

« احمد بن یوسف دمشقی » در کتاب خویش « اخبار الدّول » در مورد مهریه ی سالار بانوان آورده است که : دخت ارجمند پیامبر هنگامی که شنید پدر گرانمایه اش پس از رضایت او ، وی را به ازدواج علی ( علیه السلام ) در آورده و مهریه اش را بسیار اندک قرار داده است ، به آن حضرت گفت : ای پیامبر ! دختران مردم نیز همین گونه ازدواج می کنند و مهریه ی آنان از همین درهم و دینار های دنیوی است ، پس فرق ما و آنان چیست ؟ من از شما تقاضا می کنم که این مهریه را به علی ( علیه السلام ) بازگردانی و خود از خدا بخواهی که مهریه ی مرا شفاعت لغزشکاران امّت قرار دهد .

درست پس از این خواسته ی فاطمه ( علیه السلام ) بود که فرشته ی وحی فرود آمد و کاغذی از حریر با خود آورد که در آن این گونه نوشته بود : « خدا مهریه ی فاطمه را شفاعت لغزش کاران امّت پدرش قرار داد . »

و به همین دلیل هم بانوی بانوان آن سند آسمانی را نگاه داشت تا به هنگامه ی مرگ در درون جامه ی آخرتش قرار دهند و فرمود : « هنگامی که در روز رستاخیز برانگیخته شدم ، این سند آسمانی را به دست می گیرم و طبق آن از لغزش کاران امّت ، به اذن خدا و خواست او ، شفاعت می نمایم . »

 

منبع :

فاطمه الزهراء از ولادت تا شهادت ،سيد محمدكاظم قزويني ،ترجمه علي كرمي

 
شهادت مصطفی خمینی
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
سایر بخش ها - مناسبت ها
نوشته شده توسط تفحص بندرانزلی   
شنبه 30 مهر 1390 ساعت 20:03

 

اول آبان مصادف است با شهادت آیت ا... حاج سید مصطفی خمینی

آیت ا... حاج سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل که به همراه پدر بزرگوارشان به حالت تبعید در نجف بسر می برد ، در نیمه شب اول آبان 1356 به شکل مرموزانه ای در منزلش به شهادت رسید . در بزرگداشت شهادت ایشان ، تظاهراتی در قم برگزار شد که منجر به شروع نهضت گردید .

 

سخنان امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت فرزندشان حاج مصطفی:

-  خدا شاهد است مصطفای من تنها آن نبود که سالش نزدیک است بلکه همه به خاک و خون کشیده های حادثه شوال ( 17 شهریور 57 ) مصطفای من بوده اند .

(صحیفه نور ، ج 2 ، ص 102 )

 

-  اینطور قضایا مهم نیست خیلی پیش می آید ، برای همه مردم پیش می آید و خداوند تبارک و تعالی الطافی دارد به ظاهر و الطافی خفیه .

( صحیفه نور ، ج 1 ، ص 255 )

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 02 مرداد 1391 ساعت 18:30
 
<< ابتدا < قبلی 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 بعدی > انتها >>